Xoves 28 Marzo 2024

Confirmado: 2015 foi o ano máis cálido no rexistro histórico

As temperaturas medias mundiais en 2015 foron as máis calorosas desde que se teñen rexistros, segundo confirmaron científicos da Administración Oceanográfica e Atmosférica Nacional (NOAA polas súas iniciais en inglés) e da Axencia Espacial Estadounidense (NASA).

A temperatura superficial media do planeta aumentou 1,8 graos Fahrenheit (1,0 graos Celsius) desde finais do século XIX, un cambio impulsado en gran medida polo aumento de dióxido de carbono e outras emisións provocadas pola actividade humana. A maior parte do quecemento ocorreu nos últimos 35 anos. Desde o 2001 se rexistraron 15 dos 16 anos máis quentes da historia coñecida.

Dende 2001, se rexistraron 15 dos 16 anos máis quentes da historia coñecida

No 2015 tamén foi a primeira vez que as temperaturas medias globais foron de 1 grao Celsius ou máis por encima da media 1880 a 1899. A análise da NASA estima que 2015 foi o ano máis caloroso, cun 94% de certeza. Debido a que os lugares e as medicións de estacións meteorolóxicas cambian co tempo, existe certa incerteza nos valores individuais. Con todo, os científicos da NOAA estiveron dacordo coa conclusión de que 2015 foi o ano máis cálido rexistrado baseado en análises separadas, independentes dos datos.

“O cambio climático é o reto da nosa xeración e o labor fundamental da NASA sobre esta importante cuestión que afecta a cada persoa na Terra”, dixo o administrador da NASA, Charles Bolden.

Aínda que os datos alarman, non resultan do todo inesperados e máis ben confirman o que se sospeitaba. En outubro pasado, a Oficina de Meteoroloxía de Reino Unido xa expresara a súa previsión de que durante 2015 a temperatura media da Terra superaría por primeira vez 1°C con respecto á época preindustrial.

Ademais, segundo NOAA só de xaneiro a xullo do ano anterior, as temperaturas oceánicas xa alcanzaran un máximo histórico. O aumento da media de temperaturas mundiais é sinal inequívoco de cambios nos ecosistemas, atentando contra toda a humanidade e a flora e fauna mundial.

A praia de Barra agocha unha aldea soterrada: un cambio climático invadiu todo de area hai 500 anos