Os traballos vanse desenvolver na costa occidental das illas Svalbard.

Un grupo de científicos vigueses pon rumbo ao Ártico para estudar o fletán negro

A campaña de prospección, que comezará o 5 de setembro, forma parte dunha expedición do Instituto Español de Oceanografía

Un grupo de científicos do Programa de Pesquerías Afastadas do Centro Oceanográfico de Vigo, pertencente ao Instituto Español de Oceanografía (IEO), comezarán o luns 5 de setembro unha campaña de prospección pesqueira no Ártico nororiental. O obxectivo é determinar a abundancia, biomasa e estrutura da poboación do fletán negro (Reinhardtius hippoglossoides), así como mellorar o coñecemento da bioloxía desta especie.

A zona de Svalbard ten unha gran importancia para a pesca española de gran altura

Esta expedición será a número dezaoito dunha serie iniciada polo IEO no ano 1997, e que se enmarca no proxecto Ecopesle-2, liderado polo investigador Pablo Durán Muñoz, do centro vigués. Deste xeito, a continuación do traballo permitirá unha maior utilidade dos índices obtidos ata o de agora. A zona de protección pesqueira onde se vai desenvolver o traballo, denominada Svalbard, pola súa proximidade ao arquipélago danés do mesmo nome, ten un grande interese para a flota española de gran altura. Por este motivo, a campaña está financiada por unha armadora que aporta un dos seus buques, o Eirado do Costal, ao bordo do cal traballarán os científicos. É de subliñar que nos últimos anos, os índices amosan unha tendencia positiva na biomasa do fletán, o que supón unha boa noticia para a flota conxeladora.

A campaña vaise desenvolver entre o 5 e  25 de setembro. No barco viaxarán un grupo de traballo de seis persoas que investigarán os caladoiros profundos do noiro occidental das Svalbard. Levaranse a cabo pescas de arrastre de fondo, sempre supeditadas ás cotas científicas establecidas polas autoridades norueguesas. A presenza dos científicos galegos supón que se vai manter activa a investigación pesqueira española nesta zona de protección. Como en ocasións anteriores, os traballos presentaranse ao grupo de traballo sobre pesca ártica do Consello Internacional para a Exploración do Mar (ICES).