Exemplar de polbo adulto na praia de Rodas, nas illas Cíes.

Un estudo do CSIC desvela as goridas dos polbos nas illas Cíes

Os investigadores atoparon áreas con óptimas condicións atmosféricas e oceánicas para o crecemento das larvas

O grupo Ecobiomar, do Instituto Investigacións Mariñas do CSIC, vén de detectar as zonas óptimas para o crecemento das larvas de polbo común (Octopus vulgaris) no entorno das illas Cíes. O descubrimento é froito de máis de trinta campañas de estudo a bordo do buque Mytilus, no marco do proxecto de investigación Lareco (Larval Ecology), que contou coa colaboración das universidades de Aberdeen (Escocia) e Lisboa (Portugal).

O estudo desvelou que as larvas de polbo non son partículas inertes que se distribúen de forma aleatoria na auga, senón que habitan en áreas concretas que facilitan a súa supervivencia porque alí atopan as condicións abióticas e o alimento adecuado para o seu crecemento óptimo.

Do mesmo xeito, o traballo identificou a dieta das larvas a través de novedosos métodos de bioloxía molecular e xenómica. Observouse que se alimentan, fundamentalmente, de varias familias de crustáceos, sobre todo decápodos, así como de varias familias de peixes e plancton.

O estudo utilizou novidosos métodos para identificar a dieta das larvas

Ángel F. González, investigador principal do proxecto e xefe do grupo, destaca que levan “casi vinte anos” investigando as larvas de polbo nas rías galegas, onde se produce un afloramento estacional e a especie “soporta a pesquería artesanal máis importante de Europa”. Insiste González na importancia de abordar de xeito “multidisciplinar” a “influencia dos parámetros atmosféricos e oceánicos da ría de Vigo na abundancia, distribución e ecoloxía trófica das larvas”. O investigador subliña tamén que “esta información ten unha notable importancia para o desenvolvemento do cultivo integral da especie”, xa que ata agora se descoñecía na natureza “a escala mundial” cales eran os alimentos apropiados para as larvas.

O traballo de campo realizouse arredor do Parque Nacional das Illas Atlánticas mediante trinta campañas nocturnas de 12 horas e catro campañas de 24 horas. Os resultados destas investigacións publicaronse en importantes revistas como Fisheries Oceanography ou Progress in Oceanography.