A poboación europea de cherna está incluída na lista vermella de especies en perigo de extinción.

Científicos de Vigo encabezan un proxecto para a cría da cherna en catividade

Este peixe, similar ao mero, posúe un alto valor comercial e está sometido a unha gran presión pesqueira

Investigadores do IEO adscritos ao Centro Oceanográfico de Vigo veñen de presentar unha serie de avances no estudo do cultivo da cherna (Polyprion americanus), un peixe de alto valor comercial e que actualmente está sometido a unha gran presión pesqueira.

A investigación, liderada polo centro vigués e na que tamén participan a Consellería do Mar e o Aquarium Finisterrae da Coruña, forma parte do proxecto europeo Diversify, de cinco anos de duración. Esta iniciativa pretende desenvolver novos sistemas de cultivo e métodos de procesado e márketing para seis novas especies acuícolas. Dentro delas está a cherna, semellante ao mero, que acada un peso de 100 quilos, vive en augas profundas de case todo o planeta e se caracteriza polo seu rápido crecemento.

Non en tanto, a presión pesqueira que padece, tanto a nivel profesional como deportivo, levou a incluír a súa poboación europea na lista vermella de especies ameazadas, polo que cómpre tomar medidas para garantir a súa supervivencia.

Ata o de agora, os científicos conseguiron describir o seu ciclo reprodutivo e desenvolveron protocolos de indución hormonal de desove e procedementos de fecundación in vitro. Amais, formuláronse dietas para reprodutores e larvas e elaboraron un estudo de mercado sobre o potencial da especie a curto e longo prazo.

Blanca Álvarez Blázquez, investigadora do IEO en Vigo, sinala que “os resultados obtidos son esperanzadores, e as posibilidades de cultivo da especie son boas”.

En Diversify, dotado con preto de 12 millóns de euros, participan 38 socios de 12 países, entre os que se atopan pemes, multinacionais e organismos de investigación e universidades da UE.