Venres 19 Abril 2024

Stanley Prusiner, convidado do programa Conciencia 2018

En 1982, o científico estadounidense Stanley Prusiner conseguiu illar no seu laboratorio unha proteína que actuaba como un potente axente infeccioso, e que bautizou co nome de prión. Atopou tamén que as moléculas dos prións estaban pregadas dun xeito diferente que nas proteínas normais, e que estes cambios nos pregamentos podían transmitirse tamén ás proteínas normais e sas.

Aquel achado foi a base para o descubrimento das causas de doenzas neurodexenerativas como a enfermidade de Creutzfeld-Jakob e a encefalopatía esponxiforme bovina, o coñecido ‘mal das vacas tolas’, para as que ata entón non había causa coñecida. En 1997, cando Europa estaba afrontando a crise, que chegou tamén a Galicia, o xurado do Nobel de Medicina decidiu concederlle a Stanley Prusiner o galardón da Academia sueca.

Stanley Prusiner estará este ano en Galicia. O catedrático da USC Jorge Mira, coordinador do Programa Conciencia, anunciou esta mañá que o científico estadounidense será o vindeiro convidado desta iniciativa, que desde hai máis dun decenio trae a Galicia a algunhas das maiores eminencias científicas do planeta. Stephen Hawking, John Nash ou James Watson chegaron a Santiago nos últimos anos da man deste proxecto.

Pode caer un raio dúas veces no mesmo sitio?

Grazas aos pararraios a humanidade non teme hoxe as tormentas e o seu poder destrutivo, pero o lugar onde caen as descargas ten pouco de azar e moito de fondo científico

Pódcast | É hora de entender o cambio horario, con Jorge Mira

O catedrático de Física da USC, membro do comité de expertos que asesorou ao Goberno, aclara as dúbidas respecto ao movemento do reloxo

Un estudo cuestiona os riscos para a saúde atribuídos ao movementos do reloxo

Investigadores das Universidades de Santiago de Compostela e Sevilla revisaron a literatura científica máis citada a este respecto

A enfermidade das ‘vacas tolas’: cal é o risco para a saúde pública do caso detectado na Estrada?

Os expertos concordan en que a doenza "non se vai volver converter" nunha epidemia como a que golpeou Galicia a principios dos 2000