Venres 19 Abril 2024

Isabel Medina, nomeada coordinadora de Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos do CSIC

O Consello Superior de Investigacións Científicas nomeou a Mª Isabel Medina Méndez, profesora de investigación no Instituto de Investigacións Mariñas (Vigo), coordinadora da área de Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos, integrada por oito centros, entre eles, o IIM.

O CSIC está constituído por unha rede de centros e institutos, propios e mixtos, que se distribúen por todas as Comunidades Autónomas, con excepción da Escola Española de Historia e Arqueoloxía de Roma (Italia). Articula a súa investigación arredor de oito grandes áreas científico-técnicas, que cobren a maior parte do coñecemento humano, e á fronte da cal está o correspondente coordinador de área.

Isabel Medina.

A investigación na área de Ciencias e Tecnoloxía de Alimentos é tanto de carácter básico como aplicado e parte dos seus resultados están a ser transferidos principalmente a industrias do sector alimentario. “Toda a súa actividade está encamiñada a dar resposta ás demandas do sector e dun consumidor cada vez máis esixente, prestando atención a cuestións que abranguen dende a saúde e benestar en relación ao consumo de alimentos ata a produción e aptitude das materias primas, pasando pola transformación e conservación de alimentos”, explica Isabel Medina.

Dos máis de 120 centros e institutos de investigación do CSIC, oito están adscritos á área: Centro de Edafoloxía e Bioloxía Aplicada do Segura (Murcia), Instituto de Agroquímica e Tecnoloxía de Alimentos (Comunidade Valenciana), Instituto de Ciencia e Tecnoloxía de Alimentos e Nutrición (Comunidade de Madrid), Instituto de Ciencias da Vide e do Viño (A Rioxa), Instituto de Investigación en Ciencias da Alimentación (Comunidade de Madrid), Instituto de Investigacións Mariñas (Galicia), Instituto da Graxa (Andalucía) e o Instituto de Produtos Lácteos (Asturias).

Mª Isabel Medina Méndez (Vigo, 1966) é profesora de investigación do CSIC e desenvolve o seu labor científico no Grupo de Química de Produtos Mariños do IIM. Licenciada en Ciencias Químicas pola Universidade de Santiago de Compostela (1989) e doutora en Químicas pola citada Universidade (1994), realizou a súa tese doutoral no IIM no eido da química dos alimentos de orixe mariña. Completou a súa formación con estancias postdoutorais nas universidades de Davis (Estados Unidos), Nápoles (Italia) e Guilford (Reino Unido). Dende 1999 forma parte do persoal investigador do CSIC, onde ascendeu de científica titular a investigadora científica (2007) e a profesora de investigación, categoría que ten dende 2010.

Medina investiga en colaboración co Imperial College e a Universidade de Rutgers

Medina acredita unha ampla experiencia en química e análise de alimentos, particularmente nos lípidos mariños e ácidos graxos omega-3 e os seus produtos de oxidación e aplicou esta experiencia a diferentes aspectos relacionados coa calidade, seguridade e valor nutricional dos produtos da pesca e a acuicultura. O seu labor de transferencia vén avalada por patentes rexistradas, con máis do 50% delas transferidas á industria. Ten máis de 100 traballos publicados, cun índice de Hirsch de 28.

Hai unha década promoveu o desenvolvemento dunha nova liña de investigación dentro do Grupo de Química de Produtos Mariños, enfocada cara ao estudo do papel saudable dos compoñentes do peixe e produtos da pesca. Na actualidade, en colaboración coa universidade de Rutgers (Estados Unidos) e o Imperial College (Reino Unido) leva a cabo unha investigación sobre a absorción intestinal dos lípidos de orixe mariña e os mecanismos implicados na acción dos ácidos graxos poliinsaturados omega-3 sobre  a inflamación e a tensión oxidativa.

No eido da xestión, foi vicedirectora do IIM (2000-2004), membro da Comisión da área de Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos do CSIC (2004-2008) e  da Comisión da área de Transferencia de Tecnoloxía da Axencia Nacional de Avaliación e Prospectiva, sendo responsable da área de Biotecnoloxía (2010-2014).