Vista de Galicia tomada en 2013 dende a Estación Espacial Internacional.

Así se ve Galicia dende a Estación Espacial Internacional

A NASA publica un catálogo coas fotos tomadas polos astronautas que inclúe un amplo retrato da paisaxe galega

Os días na Estación Espacial Internacional non duran moito. De feito, os astronautas ven amencer e anoitecer 15 veces cada vintecatro horas. Orbitando a 27.750 quilómetros por hora, a unha altura de 360 quilómetros, cada día dan 16 voltas arredor da Terra.

Dende que foi lanzado polos rusos en 1998 o primeiro módulo, chamado Zarya, a ISS ten realizado máis de 80.000 órbitas. Dende o ano 2000, está habitada de xeito permanente, polo que este ano cumpre o seu 15 aniversario. E, como as xornadas na estación espacial teñen tantos ‘días’, o tempo dá para moito. Malia facer importantes experimentos, os astronautas adoita fotografar o planeta Terra, sobre todo dende o módulo cúpula, construído como un miradoiro.

A Coruña vista dende a Estación Espacial Internacional no ano 2007.

Ao longo de quince anos, moitas desas imaxes teñen retratado Galicia. Os astronautas tiraron fotos nas que se observa o país enteiro, xunto a outras que retratan as Rías Baixas, a Costa da Morte, as cidades da Coruña e Ferrol ou mesmo pequenas vilas, que aparecen anotadas co seu nome pola NASA.

Unha foto das Rías Baixas tomada no 2011 dende o módulo Cúpula da ISS.

Todas as fotos tiradas dende a Estación Espacial Internacional están recollidas e agrupadas pola NASA nunha web chamada ‘Gateway to Astronaut Photography of Earth’, onde poden consultarse por un buscador ou por un mapa.

A meirande parte das imaxes son posteriores ao ano 2003, pero tamén se inclúen algunhas de Galicia dos anos 1995 e 1997. Neste caso, foron tiradas por astronautas das misións dos transbordadores espaciais como o Columbia ou o Endeavour.

O Golfo Ártabro no ano 2005 dende a ISS.

O Golfo Ártabro e a Costa da Morte no ano 2005 dende a ISS.

Quen, pola contra, queira fotografar a Estación Espacial Internacional dende Galicia ten unha opción sinxela. A NASA ofrece un servizo gratuíto polo que envía un mail para avisar con horas de adianto cando vai pasar por unha zona completa do planeta e haberá boa visibilidade para seguila. Só envía alertas se coincide coa noite e está nun punto elevado sobre o horizonte. A ISS obsérvase como se fose un avión a moi alta velocidade, ou como unha estrela fugaz chamativa por ser moi brillante. Segundo as épocas, estas condicións acontecen en todo o planeta entre dúas veces por semana e unha vez cada dous meses.

Ferrol e a súa ría, nesta fotografía dende o espazo tirada no 2007 dende a ISS.

Foto que a NASA identifica como cabo Touriñán tomada no 2007.

Foto que a NASA identifica como cabo Touriñán tomada no 2007. En realidade, cabo Prior.

Sálvora e Illa de Arousa fotografados pola Estación Espacial Internacional no 2007.

Todas as fotos tomadas pola ISS de Galicia están dispoñibles