Créditos da imaxe e copyright: Anis Abdul

Sharpless 308: a burbulla da Estrela

Inchada polos ventos rápidos procedentes dunha estrela quente e masiva, esta burbulla cósmica é enorme

Créditos da imaxe e copyright: Anis Abdul

Explicación: inchada polos ventos rápidos procedentes dunha estrela quente e masiva, esta burbulla cósmica é enorme. Catalogada coma Sharpless 2-308 atópase a uns 5.200 anos luz de distancia cara a constelación do Can Maior (Canis Major) e cobre lixeiramente no ceo máis ca unha lúa chea. Iso correspóndese a un diámetro de 60 anos luz a súa distancia estimada. A estrela masiva que creou a burbulla, unha estrela Wolf-Rayet, é a brillante preto do centro da nebulosa. As estrelas Wolf-Rayet teñen unhas 20 veces a masa do Sol e pénsase que están nunha breve fase pre-supernova da evolución de estrelas masivas. Os ventos rápidos desta estrela Wolf-Rayet crean a nebulosa con forma de burbulla mentres varren paseniño o material dunha fase temperá de evolución. A nebulosa, levada polo vento, ten unha idade duns 70.000 anos. A emisión relativamente feble captada na imaxe ampla está dominada polo brillo dos átomos de osíxeno ionizado que se cartografaron nun cor azul.