Nebulosa da Cova

Sh2-155: a nebulosa da Cova

Explicación: esta paisaxe celeste chea de cor amosa a poeirenta rexión de emisión Sh2-155 do catálogo Sharpless, a nebulosa da Cova. Na imaxe composta, os datos tirados ao través de filtros de banda estreita rastrexan o brillo dos átomos de osíxeno, hidróxeno e xofre ionizados en cores azul, verde e vermello. A uns 2.400 anos luz de distancia, a escena sitúase ao longo do plano da nosa Galaxia Vía Láctea cara a real constelación setentrional de Cepheus. As exploracións astronómicas da rexión desvelan que se formou nos límites da masiva nube molecular Cepheus B e da asociación molecular de estrelas novas e quentes Cepheus OB 3. A crista brillante de gas interestelar ionizado está excitado pola radiación de estrelas quentes, dominadas pola estrela brillante xusto por riba do centro da imaxe. As frontes de ionización dirixidas pola radiación probablemente estean a desencadear formación de estrelas novas e o colapso de núcleos. A cova cósmica, coas dimensións axeitadas para unha gardería estelar, ten uns 10 anos luz de diámetro.