Venres 29 Marzo 2024

O cometa PanSTARRS no límite

Créditos da imaxe e copyright: JoAnn McDonald

Explicación: o cometa PanSTARRS, coñecido tamén coma o cometa azul (C/2016 R2), está en realidade preto do límite inferior esquerdo desta espectacular imaxe de amplo campo rexistrada o 13 de xaneiro. A paisaxe cósmica, que abarca case 20 graos do ceo, explórase nos fotogramas ben procesados e expostos dunha cámara dixital sensible. Está formada por nubes coloridas e nebulosas poeirentas escuras que doutro xeito serían demasiado tenues a simple vista. Na parte superior dereita, a nebulosa California Nebula (ou NGC 1499) ten unha forma familiar. A súa liña costeira ten uns 60 anos luz de lonxitude e está a uns 1.500 anos luz de distancia. A pronunciado brillo avermellado da nebulosa débese aos átomos de hidróxeno ionizados pola luminosa estrela azul Xi Persei, xusto por baixo. Preto da parte inferior central, o famoso cúmulo estelar das Pléiades está a uns 400 anos luz de distancia e ten uns 15 anos luz de diámetro. O seu espectacular cor azul débese á reflexión da luz estelar polo po interestelar. Entre elas están as estrelas quentes da asociación OB2 Perseo e as nebulosas escurase e poeirentas ao longo do bordo das nubes moleculares masivas e achegadas do Touro e Perseo. A emisión das moléculas de monóxido de carbono ionizado (CO+), estrañamente abundante, emite fluorescencia coa luz solar, sendo en gran medida a responsable da desveladora cor azul da destacada cola do cometa. O cometa estaba a uns 17 minutos luz da Terra.

Vigo, 22 de febreiro, 19:00 horas, na Biblioteca Pública Juan Compañel, charla sobre as mellores imaxes do APOD do último ano.