Créditos da imaxe e copyright: ESA, Rosetta, MPS, OSIRIS; UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA

O adeus da Rosetta

Explicación: tras seguir de preto ao cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko durante 786 días mentres daba a volta ao Sol, o impacto controlado da nave espacial Rosetta coa superficie do cometa foi confirmada pola perda do sinal da nave o 30 de setembro de 2016. Esta fotografía de alta resolución, unha das imaxes tiradas durante o seu descenso, amosa a inhóspita paisaxe do cometa. A escena abarca uns 600 metros, captada cando a Rosetta esta a uns 16 quilómetros da superficie do cometa. O descenso da Rosetta supuxo o final da fase operativa dunha misión inspiradora da exploración espacial. A liberou un aterrador na superficie dun dos mundos máis primixenios do Sistema Solar e testemuñou de primeira man como un cometa cambia cando sofre a intensidade en aumento da radiación do Sol. A decisión de rematar a misión sobre a superficie é o resultado da órbita do cometa que agora o leva máis alá de Xúpiter onde carecería da enerxía para operar a nave espacial. Os operadores da misión tamén afrontaban un periodo próximo onde o Sol estarái moi próximo á liña de visión entre a Terra e Rosetta, facendo as comunicacións por radio cada vez máis difíciles.

VOLVE AstroGalicia16: a festa galega das estrelas. Do 7 ao 9 de outubro en Castrelo de Miño.