Créditos da imaxe e copyright: Datos – Hubble Legacy Archive, Procesado – Domingo Pestana

Galaxias afastadas

Unha imaxe do Telescopio Espacial Hubble tomada a 450 millóns de anos luz

Explicación: este grupo espectacular de galaxias está lonxe, moi lonxe, a uns 450 millóns de anos luz de distancia do planeta Terra e catalogado coma o cúmulo de galaxias Abell S0740. Esta imaxe do Telescopio Espacial Hubble reprocesada, dominada pola gran galaxia central elíptica central do cúmulo (ESO 325-G004), cacha unha destacada antoloxía de formas e tamaños galácticos con só unhas poucas estrelas con puntas por diante espallada polo campo. A xigante galaxia elíptica (dereita do centro) abarca uns 100 000 anos luz e contén uns 100 milleiros de millóns de estrelas, comparable en tamaño á nosa propia galaxia espiral Vía Láctea. Os datos do Hubble poden desvelar unha abundancia de detalles aínda nestas galaxias afastadas, incluíndo brazos e corredores de po, cúmulos de estrelas, estruturas de anel e arcos de lentes gravitatorias.

Fotos astronómicas e música de theremín en vivo na Coruña o 25 de maio.