Créditos da imaxe e copyright: CHART32 Team. Procesado: Johannes Schedler

Galaxia de anel polar NGC 660

A 40 millóns de anos luz, a aparencia peculiar de NGC 660 caracterízaa como unha galaxia de anel polar

Créditos da imaxe e copyright: CHART32 Team. Procesado: Johannes Schedler

Explicación: NGC 660 preséntase nesta instantánea cósmica. A uns 40 millóns de anos luz de distancia e nadando no interior dos límites da constelación Pisces, a aparencia peculiar de NGC 660 caracterízaa como unha galaxia de anel polar. As galaxias de anel polar, unha familia estraña, teñen unha poboación importante de estrelas, gas e po a orbitar en aneis moi inclinados con respecto ao disco galáctico. A configuración un tanto estrafalaria ben puidera ter sido provocada por unha captura casual de material dunha galaxia que atravesou outra galaxia de disco, ficando os restos atrapados e pendurados nun disco rotatorio. A violenta interacción gravitacional explicaría a miríada de rexións rosadas de formación estelar ao longo do anel de NGC 660. A compoñente de anel polar tamén se pode empregar para explorar a forma do halo de materia escura da galaxia, que doutro xeito estaría agochado, ao calcular a influencia gravitacional desa materia escura na rotación do anel mailo disco. O anel de NGC 660, máis amplo có disco, abarca uns 50.000 anos luz.

APOD en vivo: charliña sobre as fotos do ano 2016 en Vigo e Pontevedra. En Ourense e na Coruña xa foron.