Créditos da imaxe e copyright: John Gleason

A expansión da nebulosa Gum

Chamada así por un cazador de nubes cósmicas, o astrónomo australiano Colin Stanley Gum (1924-1960)

Créditos da imaxe e copyright: John Gleason

Explicación: chamada así por un cazador de nubes cósmicas, o astrónomo australiano Colin Stanley Gum (1924-1960), esta nebulosa é tan grande e está tan preto que realmente é difícil de ver. De feito, estamos a só uns 450 anos luz do seu bordo frontal e a 1 500 anos luz do límite posterior desta expansión interestelar de gas hidróxeno brillante. A rexión de emisión feble, cuberta neste mosaico monocromático de máis de 40 graos de ancho de imaxes en hidróxeno alfa, salíentase contra o fondo de estrelas da Vía Láctea. Cóidase que a complexa nebulosa é un remanente de supernova dun millóns de anos de idade, espallado polas constelacións do Velero meridinal nas constelacións Vela e Puppis. Este espectacular imaxe de amplo campo tamén explora moitos obxectos incrustados na nebulosa Gum, incluíndo o máis novo remanente da supernova Vela.

Fotos astronómicas e música de theremín en vivo na Coruña o 25 de maio.