Venres 29 Marzo 2024

O espectacular vídeo da sonda Juno sobre Xúpiter

Explicación: aquí chega Xúpiter! A nave espacial automática da NASA Juno segue no seu día 53 coas súas órbitas moi alongadas ao redor do meirande planeta do noso Sistema Solar. O vídeo publicado é do perixove 11, a undécima vez que Juno pasou preto de Xúpiter desde que chegou a mediados de 2016. Esta película en vídeo secuencia, con cores salientadas, cobre unhas catro horas variando entre as 36 imaxes da JunoCam. O vídeo comeza con Xúpiter erguéndose mentres a Juno se achega desde o norte. Mentres a Juno chega ao seu punto máis próximo (desde uns 3 500 quilómetros sobre os cumios das nubes de Xúpiter), a sonda espacial capta ao gran planeta nun detalle tremendo. A Juno pasa por zonas claras e cintos escuros de nubes que arrodean ao planeta, así como numerosas tormentas espirais circulares, moitas das que son máis grandes cós furacáns da Terra. Tralo perixove, Xúpiter empequenece na distancia, amosando agora as estrañas nubes que aparecen no sur. Para conseguir os desexados datos científicos, a Juno abateuse tan preto a Xúpiter que os seus instrumentos comezaron axiña a fallar pola exposición a elevados niveis de radiación. Debido en parte a isto, a misión Juno ten na actualidade programado rematar a mediados de 2018, no perixove 14, cando a nave espacial será dirixida para mergullarse no interior da atmosfera de Xúpiter e fundirse.

Un asteroide troiano de Xúpiter pasará polo ceo de Galicia