Créditos da imaxe e copyright: Martin Pugh

Composición de Messier 20 e 21

A fermosa nebulosa Trífida, coñecida tamén coma Messier 20, está a uns 5.000 anos luz de distancia

Créditos da imaxe e copyright: Martin Pugh

Explicación: a fermosa nebulosa Trífida, coñecida tamén coma Messier 20, está a uns 5 000 anos luz de distancia, un estudo cheo de cor con contrastes cósmicos. Comparte este amplo campo de case 1 grao co cúmulo estelar aberto Messier 21 (arriba á esquerda). Triseccionada por corredores de po, a propia Trífida ten uns 40 anos luz de diámetro e só 300 000 anos de idade. Iso convírtea nunha das rexións de formación estelar máis novas do noso ceo, con estrelas recén nadas e embrionarias incrustadas nas súas nubes de gas e po natais. Estímase que a distancia do cúmulo estelar aberto M21 é similar que a M20, pero aínda que comparten esta espectacular paisaxe celeste cósmica non hai conexión aparente entre as dúas. As estrelas de M21 son moito máis vellas, cuns 8 millóns de anos de idade. M20 e M21 son doadas de atopar incluso cun telescopio pequeno na constelación rica en nebulosas de Sagittarius. De feito, esta escena tan feitiña é unha composición de dous telescopios diferentes. Empregando datos de banda estreita mestúrase unha imaxe de alta resolución de M20 cunha imaxe de campo máis amplo que se estende ata M21.