Créditos da imaxe: Subaru Telescope (NAOJ), Telescopio Espacial Hubble; Procesado e copyright: Roberto Colombari e Robert Gendler

A brillante galaxia espiral M81

Esta fermosa estrutura estelar está situada a 11,8 millóns de anos luz da Terra

Créditos da imaxe: Subaru Telescope (NAOJ), Telescopio Espacial Hubble;
Procesado e copyright: Roberto Colombari e Robert Gendler

Explicación: unha das galaxias máis brillante no ceo do planeta Terra é semellante en tamaño á nosa galaxia Vía Láctea: a grande e fermosa M81. Esta gran galaxia espiral pode atoparse cara a constelación setentrional da Osa Maior (Ursa Major). Esta imaxe magnificamente detallada desvela o núcleo brillante e amarelo, os brazos espirais azuis e os amplos corredores de po cósmico de M81 cunha escala comparable á Vía Láctea. Dando a entender un pasado máis revolto, un corredor de po atravesa ben recto o disco, á esquerda do centro galáctico, ao contrario doutros elementos destacados da espiral de M81. O corredor de po errante pode ser o resultado sobrevivinte dun cencontro achegado entre M81 e a súa galaxia compañeira e máis pequena M82. Axexando as estrelas variables de M81 deu lugare nunha das distancias mellor determinadas para unha galaxia: 11,8 millóns de anos luz.