Créditos da imaxe e licenza: Ruslan Merzlyakov (RMS Photography)

Bandas duelistas pola noite

A Vía Láctea, á dereita, e á esquerda: a luz zodiacal, reflectida polo po que orbita ao Sol no noso Sistema Solar

Créditos da imaxe e licenza: Ruslan Merzlyakov (RMS Photography)

Explicación: que son estas dúas bandas no ceo? A banda que se ve máis habitualmente é a da dereita, trátase da franxa central da nosa galaxia Vía Láctea. O noso Sol orbita no disco desta galaxia espiral, polo que desde o interior este disco seméllase a unha banda de brillo comparable ao longo de todo o seu camiño polo ceo. A banda da Vía Láctea tamén se pode ver todo o ano; se fuxes do alumeado público. A banda que se ve menos, a da esquerda, é a luz zodiacal; luz solar reflectida polo po que orbita ao Sol no noso Sistema Solar. A luz zodiacal é máis brillante preto do Sol e por iso se olla mellor xusto antes do amencer o tralo solpor. Nalgúns seráns no norte, especialmente nos meses de marzo e abril, esta fita de luz zodiacal pode destacar bastante tralo solpor. Vén de determinarse que na súa maior parte o po zodiacal foi expulsado polos cometas que pasaron preto de Xúpiter. Só en certos momentos do ano se poden ver as dúas bandas unha xunta a outra, nalgunha zona do ceo, coma desta volta. Aquí as dúas marcas luminosas semellan continuar as beiras do río Liver no ceo. A panorámica publicada de exposicións consecutivas foi rexistrada hai unhas tres semanas na Xutlandia Setentrional (Dinamarca).