Créditos da imaxe e copyright: Lynn Hilborn

A nebulosa escura

Créditos da imaxe e copyright: Lynn Hilborn

Explicación: as estrelas están a formarse na Nebulosa Escura Lynds (LDN) 1251. A poeirenta nebulosa molecular, a uns 1.000 anos luz de distancia, é parte dun complexo de nebulosas escuras cartografada cara a rexión da labarada de Cepheus, que deambula por riba do plano da nosa propia galaxia Vía Láctea. As exploración astronómicas ao través do espectro das nubes de interestalares escuras desvelan potentes choques e fluxos saíntes asociacos coas estrelas recén nadas, incluíndo o revelador brillo avermellado dos obxectos Herbig-Haro esparexidos que se ollan nesta imaxe definida. As galaxia afastadas do fondo tamén axexan na escena, soterrados visualmente por tras da extensión poeirenta. O fondo campo telescópico da imaxe abarca unhas dúas lúas cheas do ceo, ou 17 anos luz á distancia estimada de LDN 1251.

VOLVE AstroGalicia16: a festa galega das estrelas. Do 7 ao 9 de outubro en Castrelo de Miño.