Créditos da imaxe e copyright: Álvaro Ibáñez Pérez

A galaxia Remuíño e máis alá

Créditos da imaxe e copyright: Álvaro Ibáñez Pérez

Explicación: segue o mango do Setestrelo cara fóra desde as catro estrelas do cadrilátero, ata que chegues á última estrela brillante do mango. Entón, só tes que esvarar o teu telescopio un pouco ao sur e oeste e poderías atopar esta parella extraordinaria de galaxias en interacción, a entrada 51ª do famoso catálogo de Charles Messier. Quizais a nebulosa espiral orixinal, a galaxia grande con estrutura espiral ben definida estea tamén catalogada coma NGC 5194. Os brazos espirais e os corredores de po varren claramente por diante da súa galaxia compañeira (esquerda), NGC 5195. A parella está a uns 31 millóns de anos luz de distancia e oficialmente dentro dos límites angulares da pequena constelación Canes Venatici. Aínda que M51 semella feble e borrosa ao ollo humano, a imaxe superior de campo fondo e longa exposición tirada a comezos deste ano amosa gran parte da complexidade tenue que arrodea realmente á galaxia máis pequena. Os milleiros de puntos pouco brillantes do fondo da fotografía publicada son en realidade galaxias afastadas por todo o universo.