Créditos da imaxe e copyright: Adam Block, Mt. Lemmon SkyCenter, Univ. Arizona

A fonda lagoa

Créditos da imaxe e copyright: Adam Block, Mt. Lemmon SkyCenter, Univ. Arizona

Explicación: nas fonduras cósmicas e turbulentas da nebulosa da Lagoa habitan cristais de gas intestelar brillante e nubes de po escuro. Tamén coñecida coma M8, a brillante rexión de formación estelar está a uns 5.000 anos luz de distancia. Pero aínda así condúcese coma unha parada popular nas viaxes telescópicas da constelación Sagittarius, cara o centro da nosa galaxia Vía Láctea. Esta fonda e impresionante vista da parte central da Lagoa, dominada pola desveladora emisión vermella dos átomos de hidróxeno ionizado ao recombinarse cos electróns arrincados, ten uns 40 anos luz de diámetro. Preto do centro do recadro, a brillante forma de reloxo de area é gas ionizado e esculpido pola potente radiación e os ventos estelares extremos que proceden dunha estrela masiva nova.